Marketing opzet

Marketing strategieën

Heb je een marketing strategie uitgedacht voor je praktijk?
Heb je een idee waar je moet beginnen?
Heb je een clou wat ervoor nodig is?

Nee?
Dan is hier een leidraad voor je die je kan helpen.
Het zijn een aantal elementen die je kunnen helpen om je gedachten op een rijtje te zetten.

aandacht

Maak deze oefening en verkrijg inzicht in de kernelementen van je persoonlijke marketing.
Probeer helder te krijgen wie je bent en wat je wilt. Maar vergeet daarbij het perspectief van je cliënt niet.
Het is immers geweldig als de wens van de cliënt en jouw kracht en kunde op elkaar aansluiten.

Mijn Marketing:___________________________________

 

Mijn krachten zijn:
.
.
.
Mijn zwakten zijn:
.
.
.
Mijn kansen in de markt zijn:
.
.
.
Mijn bedreigingen in de markt zijn:
.
.

.

Je plaats in de markt:

Beschrijf welke klanten je zoekt, hoe je klanten er idealiter uit zien!
.
.
.
Beschrijf de behoeften van je klanten:
.
.
.
Beschrijf waarom klanten voor jou moeten kiezen:
.
.
.

Wat is je boodschap aan de markt?

Wat krijgen cliënten van je?
.
.
.
Wat winnen cliënten als ze jou bezoeken?
.
.
.
Welke zin spreek je uit als mensen aan je vragen wat je doet?
.
.
.
Met welke gevoel moeten cliënten naar toe huis gaan?
.
.
.

 


 

Dit zijn slechts de eerste beginselen van een marketingplan.  Er zijn natuurlijk nog veel meer zaken nodig, maar dit is een begin.
Het is belangrijk dat je weet wie je bent en wat je doet.

Als je deze vragen beantwoord ben je weer enkele stappen dichterbij. Het maakt helder en duidelijk wie je bent en wat je wilt.

Print deze Blog uit en vul hem op een rustig moment in. Het zal je verbazen wat je over jezelf te weten komt!

 

Volgende keer zal ik een aantal vragen op een rijtje zetten vanuit het perspectief van je cliënt.

Binnenkort ook aanvullende onderwerpen zoals:
is adverteren nodig?
Hoe doe je dat: netwerken?
Hoe focus ik op een promotie actie die ik heb?
Wat doe ik met klagende klanten?

Ik vindt het leuk om je reactie te horen:
Vul daarom hieronder de velden in:

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *